Barnvagnsbio en riktig succé!

Vilken dag vi har haft idag! =) En riktig toppendag!

För det första så fyllde Oskar 5 månader idag! Bara det i sig är ju värt att fira!! Tjoho!! =D
Lilla Nova som var med på bion fyllde också år idag, 4 månader gammal blev Nova.

Vi började med babysång i Bosvedjekyrkan efter det åkte Oskar och jag ner till Filmstaden för att möta upp Christina och Nova. Vi skulle gå på barnvagnsbio och se "Sommaren med Göran". Filmen var väl sisådär hade ganska höga förväntningar som tyvärr inte uppfylldes men vad gör väl det när man har trevligt sällskap och två bebisar att mysa med...vi hade en toppen trevlig stund och ska defenitivt göra om detta! =)


Så här gjorde Oskar på bion! =)


Allra sötaste lilla Nova med sin mamma.

Efter det så bar det av hemåt till pappan som var hemma och pysslade. Klockan 17.20 så skulle jag till Ortopedmottagningen som hade kvällsmottagning, väldigt bra service tycker jag. De flesta av er som läser vet nog att jag har har ont i lederna och speciellt mina handleder har haft det ett bra tag nu. Det kommer att bli en liten operation av min högra handled och så ska jag testa ett nytt smärtstillande. Jag fick alltså precis som jag ville! Bra va!?! =)

Hemma igen så hade Henke lagat middag till mig, Eva och KG som var här på besök. Mycket gott! =)

Nu har Oskar sovit någon timme, Eva och KG har åkt hem så nu sitter vi bara och myser i soffan. Eller rättare sagt jag bloggar och Henke virkar på en ny mössa... =)

Det var väl vår dag i stora drag. Nu ska jag kika lite på tv och mysa lite med Henke.

Hej Svejs!


Kyckling receptet som jag lovat tidigare. ca 4-6 pers

1,2 kg kyckling skärs i (inte för små)bitar och läggs i marinad i 1 dygn.

Marinad
- 3 dl rapsolja
- 4 vitlöksklyftor (pressade)
- 4 msk soja
- 1½ tsk salt
- ½ tsk mald ingefära
- 3 tsk sambal oelek

 ca 15 st potatisar (förkokas lite) skärs i klyftor, 3 st paprikor hackas i bitar, några tomater skivas och 1 st rödlök strimlas. Allt detta blandas i en ungsfast form. Lägg kycklingen överst och ringla marinaden över alltihop. Strö sedan fetaost i bitar över.
200 grader i ca 45 min.

Sås
- 4 dl creme fraiche
- 1 st pressad lime
- svartpeppar, salt och salladskrydda.


Kommentarer
Postat av: fadder helena

GRATTIS igen till världens sötaste klimp :)

2009-10-08 @ 10:48:14
Postat av: Therese

Äsch, jag jobbar till 17, ingen chans att gå tidigare :(

Men på lördag hoppas jag på barnvakt.

Ska planera bättre för nästa vecka :)

2009-10-08 @ 14:13:05
URL: http://familjennygrensblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0