Svininfluensan!

Nu säger de på nyheterna att rekommdenationerna för vaccinering  mot svininfluensan ändras....nu rekommenderar de att man vaccinerar barn från 6 månader.

Hmmmm...alltså jag blir tokig...vet inte vad jag ska tro...

Som några av er kanske vet så är jag lite mot denna hetsvaccinering av allt och alla...

Suttit och försökt hitta information om bla risker med vaccinering av småbebisar som Oskar. Vad jag kan se så har man inte vaccinerat så småbarn i så pass stor utsträckninga att man exakt vet vad som kan hända....Det finns endast preleminära rekommendationer... Usch va jobbigt, vet inte vad jag ska tycka! Vill ju inte att min lilla gullgubbe ska bli en försökskanin och inte vill jag att han ska bli jättesjuk....=(

Vad tycker ni om vaccineringen?




Ha en bra dag!     

Kommentarer
Postat av: Therese

Håller med! Det är ju skitjobbigt att veta hur man ska göra. Kändes bättre när det var bestämt att barn under tre inte skulle vaccineras, då behövde man liksom inte ta något beslut själv...

2009-11-06 @ 16:27:09
URL: http://familjennygrensblogg.blogspot.com
Postat av: Eva Granby

Först vil jag gratta Oskar på sexmånadersdagen, Puss, Puss från farmor, det var hur mysigt som helst att få vara med Oskar hela dagen igår som bara skrattade i princip hela dagen. Gullplutten är ju så snäll och nöjd.

Angående sprutan ?????????????????? Men ni är ju så kloka så jag tror att ni tar ett klokt beslut.

2009-11-07 @ 10:39:30
URL: http://missgranby.blogg.se/
Postat av: helena

haha vad kul att se att mamma skriver, men varför har hon min gamla blogg som länk! henke ta bort det när du är hemma hos dem!



jag vet inte alls, jag tänkte inte vaccinera mig men un plötsligt ska alla härikring göra det så jag tror jag gör det med..... men sen lillen... gud vad jobbigt att besluta. blir orolig bara av att tänka på det.... lycka till*

2009-11-07 @ 10:50:34
Postat av: Lotta W

Det är jättesvårt verkligen! Jag var inställd på att Zelda inte fick vaccineras så det var inte så mycket att tänka på, men nu får vi tänka om. Marcus har vaccinerat sig eftersom han tillhör en riskgrupp och Tindra ska göra det på tisdag genom skolan. Antar att Zelda får göra det också. Det har ju brutit ut på ett annat dagis på Skönsmon så det närmar sig. Gör det ni tycker känns bäst!

2009-11-07 @ 16:38:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0