Idag är det den riktiga skyltsöndagen & 1:a advent! =)

Idag är det 1 advent! =)
Helt ofattbart vad fort tiden går! Vi ska ner på stan och gå på julskyltning lite senare i em, det snöar yttepytte lite så lite mysigt är det. =)
I fredags var jag på vinprovning med jobbet. Det var jätte trevligt och vi fick super god mat och dryck! =) Det var 2 kollegor till mig som stod för vinprovningen och matlagningen. Superduktiga! Till förrätt fick vi svartrots soppa med bröd bakat på pumpernickel, huvudrätt var gravad med alspånsrökt salt som var stekt i ugnen och till det var de grönsaker kokta i saffrans buljong, saffrans sås och aioli och till efterrätt var det chokladmousse tårta. Magnus hade lagat all mat alldeles själv och Jan hade rekommenderat viner. Kan bara säga att det var en SUCCÉ!!! Jan hölli vinprovningen. Han hade en genomgång om viner och vinprovning sen fick 6 st glas med vin som vi skulle para ihop med 6 st olika vinbeskrivningar som vi fått. Det var inte det lättaste kan jag säga....
Sen blev det fest.....


Den fantastiska maten. Tårtan var så god att jag glömde knäppa en bild innan jag börjat äta av den... =)


Mina glas och vinbeskrivning. Jag hade 4 rätt av 6 möjliga tror jag. =)



Notera Pias före och efter vinprovningenbild...och så är det Nina på en efterbild! =D


Igår kväll var Daniel och Josefin här och och smakade på min allra första Porterstek...blev faktiskt ganska så gott... =)



Daniel & Oskar igår kväll.


Nu vänta vi på Lars, Emelie & lilla Ebbe. Dom är i Sundsvall över helgen och ska komma förbi och fika.


Hej Svejs!

Kommentarer
Postat av: pia

mäh, vad är det för idioter du har till arbetskamrater...Pennor i öronen, fyllesvin!

2009-11-29 @ 18:05:03
Postat av: Helena

Vad fin gubben är, så söt o glad! (som vanligt) Han verkar gilla Daniel!

Gud vad mkt vin ni verkar ha druckit :) och supergod mat, nu blev jag hungrig! Glöm inte blogga Ebbe!

2009-11-29 @ 18:27:35
Postat av: Jenny

Pia: Men jag har ju de bästa arbetskamrater man kan tänka sig...speciellt du gumman! =) Galet roligt var det iallafall!! =)

Helena: Fick bara till ett foto på lill Ebbe...tyvärr.

2009-11-29 @ 19:24:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0