Julgodis!

Idag har vi bara tagit det väldigt lugnt, pysslat på hemma bara. Endast Henric och Oskar har varit ute i snön, de åkte iväg till Nordichallen för att träffa farfar samtidigt som dom skulle handla lite.

Ikväll har Daniel och Josefin varit här och gjort julgodis. Mozartkulor och knäck blev det. Mycket bra initiativ Jossan och tack så jätte mycket!! =) Kanske har vi påbörjat en ny tradition?!?! =)


Här är vi i full färd med Mozartkulorna...



Hacka nötter och fixa fram knäckformar blev grabbarnas göra...



Daniel och Oskar busar...=)



Jag rullar kulor som bara den! =)



Sen kunde vissa inte hålla sig från att bli lite barnsliga...




Oskar hade feber och var lite gnölig men kämpade på och skrattade en hel del iallafall...jag känner mig lite febrig och krasslig också..har så ont i halsen. Vill inte bli sjuk nu...

Nu ska vi bara mysa en liten stund innan det är dax för sängen.

Natti natti

Kommentarer
Postat av: pia

Här bakas det julgodis i nybrillorna, ser jag.

Ser ut att vara lite efterdropp på den där sista varianten av herr Mozarts kulor... eller klockspel kanske man ska kalla dem, han var ju hyfsat musikalisk, karln!

2009-12-16 @ 18:35:41
Postat av: Jossan

Tycker absolut att det ska bli en tradition! Ska nog gå till frysen nu och plocka upp mozartzkulor;)

2009-12-16 @ 20:03:38
Postat av: Jenny

Pia: Ha ha ha =) Du är så rolig!! Ses på tisdag! Festa loss åt mig oxå!!

Jossan: Absolut! =) Idag sa jag till Henke...citat: 'det här får vi inte tala om för ngn...vi säger att vi gav bort dom i present'.... hi hi hi..vi åt alltså upp alla kulorna redan idag! =) Sorgligt men sant...men dom var ju sååå goda! =)

2009-12-16 @ 20:20:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0