Duved

Så var det måndag igen...i helgen har hela familjen varit bortresta. Vi har varit i fjällen, närmare bestämt i Duved!
Daniel och Josefin har stuga i Duved så vi åkte dit i torsdags kväll och kom hem igår kväll (söndag). Henrics kompis Tommy följde också med. Grabbarna fiskade hela fredagen och till sen eftermiddag på lördag. De hade det mycket trevligt men fick tyvärr ingen fisk... När de var ute och letade det perfekta fiskevattnet så passade de på att besöka Tännforsen. Såg väldigt fint ut på de kort de knäppte. =)

        

 

Jag, Oskar och Josefin tog en rundtur inne på byn på fredag fm/lunch och sen på em var vi ute och gick en liten sväng i området runt stugan. Väldigt mysigt. =)



Till kvällen när grabbarna kommit hem så lagade vi mat och drack lite vin/öl. Så mysigt! =) Jag fixade också lite med Josefins hår, gjorde ljusa slingor. Blev väldigt fint! =)

         

Jag pratade med min syster på fredag för att kolla om dom skulle till deras stuga i Storlien, det skulle dom!
Så på lördag var det dax för ett besök i Storlien, runt 10- tiden hade vi packat in oss i bilen och var på väg. Jättefin stuga. =) Hos familjen Hansen fick vi väldigt god kycklingpaj till lunch.

         

 Efter besöket i Storlien bar det av mot chokladfabriken i Åre! Köpte helt galet god vit choklad med salta mandlar...riktigt riktigt god var den! =) Hittade också te som min kära vän Elisabeth har pratat om...det finns i stort sett bara att köpa i Jämtland, så nu när jag hittade det så var jag ju bara tvungen att passa på. Drack lite igår kväll när vi kommit hem, mycket gott te kan jag säga! =)

         

           

Söndag var det dax att åka hem igen, men innan det så hade vi bestämt att vi skulle upp på Åreskutans topp. Vi tog kabinbanan upp till toppen med Oskar i barnvagnen. Där uppe så tog vi en fika inne på cafét. Det var en cyketävling där den här helgen så det var rätt mycket folk i farten. =) Blev dock inte ett så långvarigt besök då det blåste som tusan och bara var 8 grader varmt.
Efter det så var det dax att städa ur stugan och bege sig hemåt.

         



Väldigt trevlig helg blev det! =)

Josefin och jag har nu bestämt att vi ska på friskis & svettis på tisdag, det är fortfarande öppethus så vi ska prova ett "monsterpass" (cirkelfys) som jag är nyfiken på! =) Så nu är det peppning så att ingen av oss bangar! =)

Nu vill sonen ha lite uppmärksamhet. =) Må så gott alla!


Kommentarer
Postat av: Anonym

fiskorven! puss puss!

2009-08-31 @ 14:11:56
Postat av: helena

Vilken helg!!!! :)

Lillen är så fin och jag blir lite ledsen i ögat av saknad. Hur kan jag bo så här långt borta!!!! Han är så söt på bilden med dig Jenny. Han ser så lycklig ut. Lilla söta gubben! LÄngtar Längta!

2009-08-31 @ 18:59:41
Postat av: elisabeth

men gummsan visst är det gott!! =) KRAM

2009-09-02 @ 20:28:00
Postat av: Jenny

Ja det är super gott!! =) Kram

2009-09-03 @ 14:30:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0